donderdag 26 mei 2016

Deel 2/2: SponsorPublicatieConcept van Nolin Uitgevers

Deel 2/2: SponsorPublicatieConcept van Nolin Uitgevers

Recent hebben wij in deel 1/2 aangetoond wat een toegevoegde waarde het SponsorPublicatieConcept van uitgeverij Nolin Uitgevers B.V. (zie ook: 
http://www.nolin-binnenhofprojecten.nl/) uit Hoogezand (Groningen) voor uw stichting of vereniging kan zijn. In deel 2/2 gaan wij meer in op de praktijk. Wat betekent het voor uw stichting of vereniging en wat houdt het precies in?

Nolin Uitgevers B.V. heeft een volledig pakket van grafische dienstverlening dat start bij het ontwerp en eindigt bij de productie en aflevering. Met up-to-date faciliteiten staan onze medewerkers tot de beschikking van uw stichting of vereniging tijdens het gehele traject van organisatie, planning, creatie en productie. Uiteraard staan de wensen van de stichting of vereniging hierin centraal en Nolin Uitgevers B.V. staat u graag met raad en daad terzijde.

Onderstaande lijst geeft u alvast een beeld in twaalf stappen van alle noodzakelijke gegevens die bij de voorbereiding van een nieuwe publicatie nodig zijn:
1. Formaat
2. Omslag
3. Frequentie
4. Verspreiding
5. Oplage
6. Kopij
7. Aantal pagina´s
8. Layout
9. Zetproef
10. Aflevering
11. Milieu
12. Contract

1. Formaat
De meest voorkomende formaten waarvoor een stichting of vereniging kiest zijn de bekende A5-brochures of A4-magazines.

2. Omslag
De lezer van de publicatie maakt als eerste kennis met de omslag van de uitgave. Daarom is het van uiterst belang dat deze aantrekkelijk en goed herkenbaar is. Om dit te creƫren en te ontwikkelen zien wij vaak een keuze voor een vaste vooromslag (die bij iedere publicatie wordt gebruikt). Uiteraard kan het logo van de stichting of vereniging in de originele kleurstelling op de vooromslag worden verwerkt.

3. Frequentie
De frequentie geeft aan hoe vaak per jaar uw stichting of vereniging de uitgave wenst te publiceren. Een periodiek verschijnt tussen de twee en vier keer per jaar. Uiteraard zijn eenmalige uitgaven per jaar ook mogelijk.

4. Verspreiding
De verspreiding betekent waar worden de publicaties naartoe verstuurd? Dit kan bijvoorbeeld rechtstreeks naar leden, relaties of donateurs van de stichting of vereniging. De oplage kan ook rechtstreeks worden opgestuurd naar de stichting of vereniging. Is uw doelgroep wellicht gemeenten, (zorg)instellingen of (basis)scholen? Ook deze verspreiding kan in orde gemaakt worden.

5. Oplage
Het aantal exemplaren dat gedrukt moet worden dient vroegtijdig te worden bepaald in verband met de planning en logistiek van de drukkerij.

6. Kopij
Uw stichting of vereniging levert de kopij aan en dit kan op vele verschillende manieren. Dit kan zowel per post als digitaal. Alles kan en mag. Het eindresultaat is er niet minder om. Onze enthousiaste en professionele grafische specialisten staan altijd voor u klaar. Uit ervaring kunnen wij spreken dat met gezamenlijke inspanning het eindresultaat een mooie en goed verzorgde publicatie zal zijn.

7. Aantal pagina´s
Hoewel het aantal pagina´s redactioneel afhangt van de hoeveelheid kopij, is het in de regel gebruikelijk om gemiddeld tussen de 16 tot 32 pagina´s redactioneel in te vullen. Dit is inclusief de omslag, het voorwoord, foto´s, etc.

8. Layout
Wij streven na dat de publicatie een zo hoog mogelijke toegevoegde waarde voor uw stichting of vereniging moet hebben. Het eindresultaat van de layout komt dan ook tot stand door een juiste afstemming van een goed vormgegeven uitgave die de lezer uitnodigt en natuurlijk een kwestie van smaak. Vaak zien wij dat er binnen een stichting of vereniging een vrijwilliger de begeleiding van de publicatie op zich neemt. In de meeste gevallen is dit ook de aangewezen persoon voor een gekwalificeerd oordeel over de uiteindelijke layout.

9. Zetproef
Voordat de publicatie gedrukt gaat worden ontvangt uw stichting of vereniging vooraf een zetproef voor akkoord ten behoeve van controle, correctie en eventuele aanvullingen.

10. Aflevering
De aflevering van het drukwerk vindt plaats in een beschermde verpakking en wordt afgeleverd conform de gemaakte afspraken over de verspreiding.

11. Milieu
Nolin Uitgevers B.V. is een modern en milieubewust bedrijf.

12. Contract
Wanneer beide partijen tot volle tevredenheid overeenstemming hebben bereikt voor een gratis publicatie met het SponsorPublicatieConcept kan het garantiecontract tussen de stichting of vereniging en Nolin Uitgevers B.V. worden getekend. Met het garantiecontract wordt bedoeld dat alle voorkomende kosten zoals opmaakwerk/vormgeving, druk- en verzendkosten door Nolin Uitgevers B.V. gemaakt, geheel door Nolin Uitgevers B.V. worden bekostigd. Dit garantiecontract garandeert uw stichting of vereniging voor de overeengekomen looptijd van het contract een geheel kosteloze professionele publicatie en Nolin Uitgevers B.V. neemt daarin de risico´s van de kosten voor haar rekening. Nolin Uitgevers B.V. zal in de regio ondernemers benaderen voor een sympathieke bijdrage voor het mede mogelijk maken van de publicatie en de opbrengsten gebruiken om de kosten te behartigen.

Kan Nolin Uitgevers B.V. uw stichting of vereniging van dienst zijn? Wij gaan graag met u in gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn. De contactgegevens van Nolin Uitgevers B.V. zijn te vinden op http://www.nolin-binnenhofprojecten.nl/contact/




1 opmerking:

  1. Hierbij ook nogmaals deel 1 van het SponsorPublicatieConcept van Nolin Uitgevers B.V.:

    Het SponsorPublicatieConcept van uitgeverij Nolin Uitgevers B.V. uit Hoogezand (Groningen) – Deel 1/2
    Nolin Uitgevers helpt uw stichting of vereniging met het verstevigen van identiteit, imago en verbetert de marketing mix.

    Publiceren met Nolin Uitgevers
    Nolin Uitgevers verzorgt periodieke, eenmalige en thematische uitgaven ten behoeve van vele verschillende Goede Doelen in Nederland. Hierbij kunt u denken aan tijdloze voorlichtingsbrochures, ad hoc uitgaven en projectmatige publicitaire uitingen.

    Iedere stichting of vereniging die haar achterban op regelmatige basis wil informeren of thematisch naar een bepaalde doelgroep aan informatieoverdracht wil doen, is veelal afhankelijk van een bepaalde manier van fondsenwerving. Dit moet vaak in eigen beheer worden georganiseerd.
    Uitgeverij Nolin Uitgevers verzorgt een kosteloze opmaak en uitgifte van publicaties. Het opmaken en uitgeven van deze publicaties geschiedt door middel van sponsorbemiddeling.

    Hoe werkt het SponsorPublicatieConcept van Nolin Uitgevers?
    Het SponsorPublicatieConcept van Nolin Uitgevers stelt stichtingen en verenigingen in Nederland in staat om voor rekening van de uitgever op professionele wijze een brochure, magazine, flyer of poster uit te geven. Het is natuurlijk duidelijk dat op deze wijze dit veel geld bespaart voor stichtingen of verenigingen, maar het SponsorPublicatieConcept biedt echter meer dan kostenvoordelen alleen.

    Een publicatie verzorgt door Nolin Uitgevers verstevigt niet alleen voor een stichting of vereniging de identiteit van de achterban, leden of donateurs, maar verbetert ook het imago als maatschappelijk relevante stichting of vereniging. De ruime ervaring van en met aantrekkelijke en herkenbare uitgaven voor vele Goede Doelen in Nederland bewijst dit iedere keer opnieuw.

    Zonder kosten voor de stichting of vereniging wordt zo een waardevolle publicatie uitgegeven waarmee de stichting of vereniging kan communiceren en de marketing mix verbetert.

    Indien u als gepassioneerde vrijwilliger voor uw stichting of vereniging uw doelgroep op regionale of landelijke wijze wilt informeren, dan bent u bij Nolin Uitgevers op het juiste adres.

    In deel 2 gaan wij verder in op hoe Nolin Uitgevers de publicaties voor zoveel Goede Doelen in Nederland in de praktijk mogelijk maakt en uitvoert.

    BeantwoordenVerwijderen